Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Het doorbreken van het traditionele docentgericht onderwijs vergt andere rollen en vaardigheden. De focus ligt op een didactisch handelen, sterker inhakend op de competenties vande studenten en het zelfstandig leren. Als coach is de docent evenwel een duizendpoot: het draait niet enkel om leerprocessen. Bij de bespreking van portfolio's, bij studieloopbaanbegeleiding en bij persoonlijke ontwikkelingplannen komt ook coaching om de hoek kijken. In dit veelzijdige coachingproces valt een gemeenschappelijk startpunt te onderkennen: de student met zijn intrensieke motivatie, reële verwachtingen, mogelijkheden en beperkingen
Coaching. --- Leerlingbegeleiding. --- Teacher education. Teacher's profession --- HO (hoger onderwijs) --- studentenbegeleiding --- coaching --- Didactics of higher education --- leraren-leerling relatie --- supervisie --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Didactic strategies --- lesgeven --- Lerarenbegeleiding --- Leerlingbegeleiding --- Coaching ; hoger onderwijs --- Competenties ; hoger onderwijs --- 378.012 --- #KVHA:Coaching --- #KVHA:Onderwijskunde --- #KVHA:Studentenbegeleiding --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Studiebegeleiding --- coachen --- hoger onderwijs --- studiebegeleiding --- leraren hoger onderwijs --- 371.3 --- 378 --- 489 --- 489.32 --- 489.52 --- Begeleiding(Coaching) --- Coaching --- Communicatie --- Communicatievaardigheden --- Groepsdynamica --- Hoger onderwijs --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Mentoren --- Professionele ontwikkeling --- Studiebegeleiding --- docenten --- doceren --- gesprekstraining --- leerlingenbegeleiding --- reflectievaardigheid --- Coachend lesgeven --- Leraren hoger onderwijs --- Lesgeven --- 489.4 --- 489.52 ) Studiebegeleiding --- Onderwijs --- coachend lesgeven --- hoger onderwijs: didactiek --- studietechnieken --- Begeleid zelfstandig leren --- Hoger onderwijs; Vlaanderen --- Studievaardigheden --- gesprek --- gesprekstechnieken --- leerkracht --- motivatie --- docent --- S20080136.JPG --- Onderwijsresearch: hoger onderwijs --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- Hoger onderwijs. Academische studies. Universiteiten --- Hoger onderwijs; algemeen --- België; Hoger ondewijs; politiek, wetgeving en organisatie --- 658.31 --- departement Algemeen 07 --- Onderwijsbegeleiding --- Opvoeding en onderwijs --- Gesprekstechnieken --- Groepsgesprekken --- Doceren --- Leraar hoger onderwijs --- Opvoeding --- Gesprekstechniek --- Groepsgesprek
Choose an application
E3 begeleiding: wat houdt het begeleiden via elektronische communicatie in? Waar moet een docent rekening mee houden? Welke vaardigheden heeft hij nodig? De lezer kan op deze, en andere vragen in dit boek het antwoord vinden.
Computer assisted instruction --- HO (hoger onderwijs) --- universitair onderwijs --- e-learning --- onderwijsbegeleiding --- computerondersteund onderwijs --- onderwijspraktijk --- Higher education --- Netherlands --- ICT ; hoger onderwijs --- Digitale communicatie --- Leerlingbegeleiding --- #KVHA:Didactiek --- #KVHA:E-learning --- #KVHA:Hoger onderwijs --- didactiek --- hoger onderwijs --- 454.52 --- 489 --- ICT leermateriaal --- discussiegroepen --- discussiemethode --- elektronische leeromgeving --- onderwijsvernieuwing --- studentenbegeleiding --- 489.52 --- Competentiegericht onderwijs --- Computerondersteund onderwijs --- Discussiegroepen --- E-begeleiding --- E-learning --- Elektronische communicatie --- Elektronische discussiegroepen --- Elektronische leeromgeving --- Elektronische leeromgevingen --- Hoger onderwijs --- Leerkrachten --- Leerprocessen --- Studiebegeleiding --- Studietrajectbegeleiding --- 489.4 --- e3 begeleider --- hoger onderwijs ict --- Digitale leermiddelen --- E-leren --- S20080050.JPG --- studiebegeleiding --- Computer ondersteund onderwijs --- Hoger onderwijs; algemeen --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen) --- 371.3 --- 378 --- 371.21 --- E-learning. --- Hoger onderwijs.
Choose an application
Professionele ontwikkeling en reflectie is een inleidend hoofdstuk. Hierin bakenen we het begrip reflectie af en verantwoorden we waarom reflectie belangrijk is in de lerarenopleiding. Daarnaast brengen we een fasering aan in de opbouw van het leren in de opleiding. In begeleidingsvaardigheden staat het begeleiden van reflectie centraal. Opleiders voeren met grote regelmaat begeleidingsgesprekken met hun studenten in het kader van de voortgang in de stage of in de opleiding. In dit hoofdstuk lichten we de belangrijkste begeleidingsvaardigheden toe. In collegiaal ondersteund leren gaan we nader in op de vraag : hoe leer je studenten om zelfstandig te reflecteren? We beschrijven in dit hoofdstuk onze praktijkervaringen met collegiaal ondersteund leren waarin studenten elkaar begeleiden bij het reflecteren. Dit traject is ontwikkeld op de eerstegraads lerarenopleiding en van daaruit vertaald naar tweedegraads opleidingen en PABO's. Een reflectie op reflectie ten slotte is een hoofdstuk waarin we stilstaan bij enkele theoretische achtergronden. Reflectieactiviteiten in grote groepen beschrijft een aantal concrete activiteiten en oefeningen die opleiders kunnen gebruiken om het leren reflecteren in grote groepen vorm te geven. Van begeleid worden naar begeleid worden beschrijft een drietal instituutsbijeenkomsten rond het trainen van begeleidingsvaardigheden van leraren in opleiding (LIO's).
didactiek --- hoger onderwijs --- lerarenopleiding --- 481.7 --- 489.4 --- lerarenbegeleiding --- onderwijs --- reflectievaardigheid --- stagebegeleiding --- Didactiek (hoger onderwijs) --- School management --- Teacher education. Teacher's profession --- Reflectief denken --- Leraren ; opleidingen --- Lerarenbegeleiding
Choose an application
Ruim dertig Nederlandse en Vlaamse experts geven hun visie op flexibilisering en vraagsturing, competentiegericht opleiden en toetsen, rendementen, moderne leerpsychologie, ervaringen met ICT, kwaliteitszorg en accreditatie, bestuur en management in een kennisintensieve samenleving.
Hoger Onderwijs --- Nederland --- vernieuwing. --- Vlaanderen --- onderwijsvernieuwing --- School management --- didactiek --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- 489.4 --- hoger onderwijs --- ICT --- onderwijsbeleid --- 450.4 --- Hoger onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Leerprocessen --- Management --- Onderwijsvernieuwing --- kwaliteitszorg onderwijs --- onderwijsinnovatie --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- Onderwijskunde --- Didactiek --- Accreditatie --- Bestuur --- Onderwijsbeleid --- Onderwijsmethoden --- Onderwijsstructuur --- Onderwijs --- 489.33 --- Accreditering --- Bedrijfsleven --- Competentie --- Competentiegericht onderwijs --- Economie --- Elektronische leeromgevingen --- E-leren --- Flexibiliteit --- IKZ --- Kennisontwikkeling --- Leeromgeving --- Studieloopbaan --- (zie ook: beroepseconomie) --- Leerproces --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Onderwijsmethode --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
onderwijsvernieuwing --- competenties --- assessments (onderwijs) --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- 378<47+497.2> --- 371.2 --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- EVC --- EVK --- hoger onderwijs --- onderwijs --- schoolorganisatie --- 489.4 --- assessment --- didactiek --- 450.7 --- Competentiegericht onderwijs --- EVC (elders verworven competenties) --- EVC Eerder verworven competenties --- Hoger onderwijs --- competentiegericht onderwijs --- flexibilisering --- groepsdiscussie --- kwaliteitszorg --- lerarenopleiding --- overall-toets --- portfolio's --- procedures --- sociaal agogisch werk --- verpleegkunde --- 489 --- EVC (Eerder Verworven Competenties) --- Competenties --- Onderwijs --- 378.2 --- 489.5 --- Assessment --- Competenties; onderwijs --- Hoger onderwijs; Vlaanderen --- S20090541.JPG --- 371.2 Schoolorganisatie --- Schoolorganisatie --- 378<47+497.2> Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen)--?<47+497.2> --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen)--?<47+497.2> --- Pedagogie --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- Opleiding en bijscholing --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Hoger onderwijs; algemeen --- 378 --- Eerder verworven kwalificaties --- Kwaliteitszorg --- Elders verworven competenties --- Competentie
Choose an application
Deze uitgave is geschreven als werkboek voor begeleiders van reflectieprocessen binnen en buiten het onderwijs. De reflectieoefeningen in dit boek zijn geschikt voor iedereen die dieper en bewuster na wil denken over zijn huidige of toekomstige handelen. De reflectietools sturen het proces, dagen uit en prikkelen de deelnemers om hun denkkaders te vergroten. De negen tools worden geïntroduceerd aan de hand van praktische en levendige voorbeelden. Tussen deze voorbeelden staan de stappen en de rol van de begeleider beschreven. Het boek wordt ondersteund door de website www.reflectietools.nl .
didactische werkvormen --- Didactic strategies --- reflectie (psychologie) --- #KVHB:Reflectie --- reflecteren --- supervisie --- 489.4 --- 489.52 --- Begeleiding (Coaching) --- Onderwijs --- Reflectie --- Studenten --- Studentenbegeleiding --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- hoger onderwijs --- leren --- studiemethoden --- Didactiek --- Studiebegeleiding --- Hoger onderwijs --- Leren --- Studiemethoden --- Didactische werkvormen --- Begeleiding --- Coaching --- Studeren --- Stages --- Beroepspraktijk --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Studiemethode --- Didactische werkvorm --- Stage --- Taalonderwijs
Choose an application
Dit boek brengt 13 geslaagde implementaties van onderwijsvernieuwing in beeld vanuit het gezichtspunt van studenten, docenten, managers. De voorbeelden komen rechtstreeks uit de praktijk van 10 verschillende hogeronderwijsinstellingen. Daarnaast neemt de uitgave een kijkje in de keuken van onderwijsvernieuwing buiten het hoger onderwijs, als extra inspiratiebron voor uw eigen vernieuwingsuitdaging. In het laatste hoofdstuk worden alle beschreven praktijksituaties nog eens integraal bekeken, om lering te trekken en om herkenbare succesfactoren te kunnen vaststellen. Meerwaarde van 'e-learning in de praktijk' biedt daarmee vele ideeën en dient als steun in de rug voor opleidingsmanagers en vernieuwingsgezinde docenten
Hoger onderwijs --- ICT --- Didactiek. --- Hoger onderwijs. --- E-learning. --- Computer assisted instruction --- HO (hoger onderwijs) --- universitair onderwijs --- e-learning --- onderwijsvernieuwing --- School management --- Higher education --- Netherlands --- E-learning --- 780 Hoger onderwijs --- Nederland --- Onderwijsvernieuwing --- #KVHA:Didactiek --- #KVHA:E-learning --- #KVHA:Onderwijs --- 454.52 --- computerondersteund onderwijs --- e-leren --- hoger onderwijs --- 378.1 --- 454.21 --- 454.51 --- 489 --- Begeleid zelfstandig leren --- Blended learning --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- E-learning(E-leren) --- Elektronische leeromgeving --- Evaluatie --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- ICT leermateriaal --- Portfolio's --- Zelfstandig leren --- assessment (beoordeling, vaststelling) --- competenties --- elektronisch portfolio --- elektronische leeromgeving --- leermethoden --- portfolio's --- stagebegeleiding --- 489.4 --- Blended leren --- Evaluatie (Beoordeling) --- 454.5 ) ICT-toepassingen in onderwijs --- 371.39 --- Digitale leermiddelen --- Elektronische leeromgevingen --- E-Leren: didactiek --- S20080051.JPG --- computers in het onderwijs --- leermiddelen --- organisatie van het hoger onderwijs --- Didactische werkvormen --- Computer ondersteund onderwijs --- Hoger onderwijs; algemeen --- Didactiek --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen) --- (zie ook: Schoolrapporten) --- 67 --- 371.6 --- 378 --- Intranet --- Internet --- Computergestuurd onderwijs --- Automatisering --- Onderwijs --- 371.300 --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Choose an application
Een leraar van klasse biedt leraren in het voortgezet onderwijs steun bij hun dagelijks werk. De auteurs vertalen een schat aan onderwijskundige, didactische en pedagogische kennis naar de concrete onderwijspraktijk. Het boek biedt inspiratie voor allerlei onderwijscontexten, van traditionele scholen tot scholen die volop met vernieuwingen bezig zijn. Drie hoofdthema's in het boek zijn: didactiek, orde houden en de relatie van de leraar met de klas. Een vierde hoofdthema is de voortgaande professionele ontwikkeling van docenten in de beroepspraktijk. De auteurs ontwikkelen een visie op onderwijs waarbij de leerlingen geleidelijk steeds meer verantwoordelijkheid leren dragen voor hun leerproces en het leerresultaat. Ze laten met veel voorbeelden zien hoe leraren dat voor elkaar kunnen krijgen.
Lerarenopleiding --- algemeen. --- Teacher education. Teacher's profession --- leraren-leerling relatie --- ordeproblemen (onderwijs) --- School management --- didactiek --- onderwijspraktijk --- Didactique Didactiek --- Formateurs Opleiders --- gezag --- lesgeven --- 454.22 --- Beginnende leraren --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Hoger onderwijs --- Lager onderwijs --- Onderwijsstijlen --- Professionele ontwikkeling --- Reflecteren (Terugblikken) --- Relatie leraar-leerling --- Secundair onderwijs --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- begeleid zelfstandig leren --- docent --- straffen --- 474.22 --- 454.2 --- 489.4 --- Didactiek --- Klassenmanagement --- Leraren --- Leren --- Reflectie --- Relatie leraar - leerling --- Straffen --- Zelfstandig werk --- 484.2 --- Relatie leraar-klas --- Tucht --- Vaardigheden --- Onderwijsstrategieën --- Leraren hoger onderwijs --- Leraar hoger onderwijs
Choose an application
The four-level model for evaluating training programs has become a widely used approach to training evaluation in the corporate, government and academic worlds. In this third edition of the bestseller, Donald Kirkpatrick offers ideas and procedures for continued quality evaluation of the four levels in workplace.
Training --- 450.7 --- coaching --- hoger onderwijs --- evaluatie --- Skills training --- Evaluation. --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- 658.386.012 --- Evaluation de la formation Training evaluation --- Opleidingsmethoden --- Employees --- Laborers --- Personnel --- Workers --- Persons --- Industrial relations --- Personnel management --- Training of&delete& --- Evaluation --- Teacher education. Teacher's profession --- Occupational training --- Job training --- Manpower development and training --- Manpower training programs --- Vocational training --- Education --- Education and training services industry --- Practice firms --- Training of
Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|